بهره‌مندی از ظرفیت روستایی علی‌آبادکتول در جذب گردشگر نوروزی

فرماندار شهرستان علی‌آبادکتول در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر این شهرستان گفت: «در برنامه‌ریزی‌های ستاد سفر باید از ظرفیت روستایی علی‌آبادکتول برای جذب مسافران در ایام نوروز ۱۴۰۱ به بهترین شکل ممکن استفاده شود.»

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، ابراهیم احمدی روز پنجشنبه ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۰ در اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان علی‌آبادکتول که با حضور یاسر قندهاری معاون گردشگری استان گلستان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو این ستاد در محل فرمانداری برگزار شد، گفت: «علی‌آبادکتول با برخورداری از ظرفیت‌های بکر، مناظر زیبا و چشم‌اندازهای جذاب یکی از پتانسیل‌های بسیار مناسب برای توسعه گردشگری روستایی در نوروز ۱۴۰۱ محسوب می‌شود.» 

فرماندار شهرستان علی‌آبادکتول در ادامه بیان کرد: «معرفی جاذبه‌های روستایی و ترغیب گردشگران برای حضور در روستاهای گردشگری شهرستان از اهداف تعیین‌شده برای ستاد اجرایی خدمات سفر علی‌آبادکتول در ایام نوروز است.» 

او اضافه کرد: «ایام نوروز، فرصتی طلایی برای معرفی این جاذبه و پتانسیل‌های موجود در شهرستان است و باید دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا مسافران با خاطره‌ای خوش روستا را ترک کنند.» 

احمدی با اشاره به این‌که اوج سفرها را در هفته نخست تعطیلات نوروزی، تجربه خواهیم کرد و تمام دستگاه‌های اجرایی باید در ایام نوروز، آماده خدمات‌رسانی به مسافران باشند، تصریح کرد: «باید با تلاش دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد اجرایی خدمات سفر، مسافران و گردشگران شهرستان علی‌آبادکتول در نوروز ۱۴۰۱ دغدغه اسکان و دریافت خدمات مورد نیاز را نداشته باشند.» 

در ادامه نخستین جلسه از ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان علی‌آبادکتول نیز معاون گردشگری استان گلستان بر لزوم هماهنگی و تعامل دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران و مسافران و همچنین هم‌استانی‌ها تأکید کرد و گفت: «رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای تمامی صنوف فعال و مرتبط با حوزه گردشگری الزامی است و در راستای کنترل آن، کمیته‌های نظارتی به‌صورت مستمر از مراکز مربوطه بازدید می‌کنند.» 

یاسر قندهاری تأکید کرد: «تأمین امنیت مسافران، فعالیت مساجد، فعال بودن داروخانه‌ها و خودپردازها، تأمین سوخت، نظارت مستمر بر تأسیسات گردشگری و اصناف و اطلاع‌رسانی واحدهای خدمات‌رسان کشیک به گردشگران از مواردی است که باید دستگاه‌های خدمات‌رسان از هم‌اکنون برای آن برنامه‌ریزی مدون و مشخصی داشته باشند.»

 

\"\"

 

انتهای پیام/

کد خبر 14001221118376

برچسب‌ها